Tervetuloa viettämään jätevesiviikkoa 6.-12.5.2019

Jätevesiviikolla 6.-12.5.2019 kiinteistönomistajia kannustetaan tarkistamaan, koskeeko jätevesijärjestelmän kunnostaminen heitä ja millä aikataululla. Samalla kiinteistönomistajia kannustetaan ryhtymään toimiin. Järjestelmänsä jo uusineita kiinteistönomistajia muistutellaan laitteiston ylläpidon tärkeydestä. Suurin kiire on kiinteistöillä, jotka sijaitsevat enintään 100 metriä vesistöstä tai pohjavesialueella. Näillä alueilla puutteelliset järjestelmät on kunnostettava 31.10.2019 mennessä.

Mikäli kiinteistönomistaja on epävarma siitä, täyttääkö jätevesijärjestelmä puhdistusvaatimukset ja millä aikataululla järjestelmä on saatettava kuntoon, voi avuksi pyytää jätevesineuvojaa. Kymijoen vesi ja ympäristö ry:n jätevesineuvontahanke Neuvo Päijät-Häme 2019 tarjoaa Päijät-Hämeen alueen asukkaille ja mökkiläisille maksutonta sekä puolueetonta neuvontaa puhelimitse, sähköpostitse sekä erilaisissa yleisötapahtumissa 31.10.2019 saakka. Neuvoja myös tarvittaessa opastaa jätevesijärjestelmän huoltotoimenpiteistä ja kertoo, miten lainsäädännön muutokset vaikuttavat erilaisilla kiinteistöillä.

Neuvo Päijät-Häme 2019-hanke sosiaalisessa mediassa:

www.facebook.com/neuvo2019

Instagram: neuvo2019