Hyppää sisältöön

Jokivarressa ja yhteiskoulussa tehdään tänä vuonna yrittäjille mustan perjantain mainoksia. Yrittäjyyskasvatusta opiskelevien 9.-luokkalaisten oppilaiden tavoite on saada päivä kuulumaan ja näkymään!

- Haluamme saada mustaan perjantaihin porukkaa ja auttaa mahdollisimman paljon, tiivistää Ella Lavikainen Jokivarren koululta.

Hän on saanut tiiminsä kanssa tehtäväksi suunnitella yrittäjä Titta Vilanderille ja hänen kukkakaupalleen kahdenlaisia mainoksia. Toisessa, somessa jaettavassa ilmoituksessa on tarkoitus mainostaa tapahtumaa ja toinen on mustana perjantaina jaettava paperimainos.

- Kävimme vierailulla yrityksessä ja kuulimme perustiedot toiminnasta. Saimme myös asioita, mitä yrittäjä haluaa sanoa ja kuvia käyttömme. Nyt aloitamme suunnittelun, kertoo Riina Paaso-Rantala ja istuu tietokoneen ääressä hahmottelemassa mainospohjia.

Yrittäjyyskasvatusta opettava erityisluokanopettaja Kalle Vainio pitää yhteistyötä yrittäjien kanssa tehokkaana tapana oppia.

- On kokemus, kun käymme oikeassa elämässä hakemassa tehtäviä. Vierailut ovat oppilaille mieluisia ja tässä tehtävässä oppilaat saavat itse paljon vastuuta, hän summaa.

Yhteistyössä Jokivarren ja yhteiskoulun oppilaiden kanssa ovat lisäksi Hellimö, Orimattilan Tapetti ja Väri, Vahva Tassu, Taikasoppi, T:mi Sari Euren ja Olan Herkut.

Orimattilan oma Musta perjantai järjestetään jälleen joulukadun avauksen hulinoissa pe 29.11. Oppilaiden tekemiä mainoksia julkaistaan pian Orimattilan Yrittäjien ja kaupungin some-kanavissa.

- Somemainostusta pitäisi olla enemmän! Emme ensin edes tunteneet näitä kaikkia yrityksiä, Titta Vilanderin tiimiläiset pohtivat.

- Meidät tavoittaa Instasta ja Snapchatista, he vielä vinkkaavat.