Lahden seudun liikenteen (LSL) matkustajamäärät ovat laskeneet lähes kolmannekseen normaalista koronatilanteen vuoksi. Vähentyneen kysynnän vuoksi LSL supistaa liikennettä ja siirtyy maanantaista 6.4. alkaen lauantain aikatauluihin.

Sunnuntaivuorot ajetaan edelleen sunnuntain aikataulujen mukaisesti. Linja 89Z Orimattila-Lahti-Heinola kk ja Heinola kk-Lahti-Orimattila ajetaan poikkeukselllisesti ma-pe -aikataulun mukaan.

LSL:n busseissa ei käy käteinen korontatilanteen vuoksi

Koronatilanteen vuoksi LSL:n busseissa ei voi 2.4. alkaen maksaa käteisellä, eikä busseissa voi ladata matkakorttia.

Lippuja voi hankkia muista myyntikanavista:

Palvelubussin reittiin pieniä muutoksia, Hennan yhdysliikenne liikennöi normaalisti

Orimattilan palvelubussi jatkaa liikennöintiä maanantaista perjantaihin myös poikkeusolojen aikana. Myös Hennan yhdysliikenne liikennöi normaalisti. Palvelubussin reittiin on tullut pieniä muutoksia, jotka astuvat voimaan 6.4. Muutokset on tehty asiakkaiden palvelutarpeiden perusteella, eikä kyse ole liikennöinnin supistamisesta.

Palvelubussiliikenne on yleistä joukkoliikennettä ja kaikki bussivuorot ovat avoimia kaikille kuntalaisille. Palveluliikennettä ajetaan matalalattiaisella pikkubussilla, jossa on tilaa myös lastenvaunuille ja pyörätuoleille.

Aikatauluun merkittyjen pysäkkien lisäksi bussin voi pysäyttää kättä nostamalla millä tahansa sopivalla paikalla. Kyydin voi sopia myös etukäteen soittamalla suoraan kuljettajalle (puh. 044 230 8051). Näin kyyti järjestyy myös hieman kauempaa runkoreitistä. Palvelubussin liikennöinnistä vastaa Palvelubussi VJL Kuljetus.

Palvelubussin aikataulu

Lahden seudun liikenne