Orimattila on mukana Lahden seudun työllisyyden kuntakokeilussa, joka alkaa ensi vuoden alussa. Kuntakokeilun asiakkailla on nyt mahdollisuus osallistua palvelun valmisteluun. Verkkokysely on avoinna 25.6.–31.7.

Työllisyyden kuntakokeilun tulevia asiakkaita ovat työnhakijat, jotka eivät ole oikeutettuja ansiopäivärahaan, kaikki alle 30-vuotiaat työnhakijat ja kaikki maahanmuuttajat sekä vieraskieliset, jotka ovat joko työttömänä tai työvoimapalveluissa hankealueiden TE-toimistoissa. Kokeilussa asiakkaat siirtyvät TE-toimistosta kuntien asiakkaiksi.

Kuntakokeilun asiakkaiden mahdollisuus osallistua palvelujen suunnitteluun jatkuu elo–syyskuussa järjestettävissä työpajoissa. Mahdollisuudesta osallistua työpajoihin tiedotetaan myöhemmin.

Kuntakokeilu alkaa 1.1.2021 ja jatkuu 30.6.2023 saakka. Sen piiriin kuuluu noin 13 000 asiakasta. Kuntakokeilu on Lahden, Hollolan, Orimattilan, Asikkalan ja Kärkölän yhteinen hanke.

Kokeilun tavoitteena on työllisyysasteen nostaminen Lahden seudulla ja erityisesti pitkään työttömänä olleiden sekä heikossa työmarkkina-asemassa olevien työmarkkinoille pääsyn parantaminen.

Linkki kyselyyn