Orimattilan kulttuuritalon avoimet ovet

Lauantaina 5.5. klo 10-14
Orimattilan kulttuuritalo, Lahdentie 65, Orimattila
Vapaa pääsy

Orimattilan taidemuseo täyttää tänä vuonna 40 vuotta. Taidemuseon perustan muodostava Taidesäätiö Ilmari ja Toini Wall-Hakalan taidekokoelma avattiin ensi kertaa yleisölle 5.5.1978 silloisella kunnantalolla. Orimattilan kulttuuritalolla juhlistetaan nyt tätä taidemuseon virallista avajaispäivää lauantaina 5. toukokuuta rennoissa merkeissä koko perheen ohjelmalla.

Luvassa on ohjelmaa pitkin päivää, ja ovet ovat auki klo 10-14. Sinfonia Lahden pienryhmän tuuba-piano -duo juhlistaa syntymäpäivää koko perheen konsertilla klo 11. Museolla avataan myös Kuvapoluilla -näyttely, joka esittelee eskariryhmien työpajoissa syntyneitä taideteoksia. Museoarvoitus -kisaan osallistuneiden kesken arvotaan päivän päätteeksi yksi Museokortti (kortin arvo 68 on euroa, ja sillä on pääsy n. 250 museoon ympäri Suomen). Päivään on vapaa pääsy.

5.5.2018 Päivän ohjelma (vapaa pääsy)

Taidemuseolla:
10.00 Tervetuliaissanat ja Museoarvoituksen julkistus – vs. kulttuuripäällikkö Nikke Kaartinen
11.00 Musiikkia: Tuuba-piano -duo – Harri Lidsle, tuuba ja Matti Hussi, piano / Sinfonia Lahti, pienryhmä
12.00 Muistoja taidemuseon taipaleen varrelta. Tule mukaan kuulemaan ja muistelemaan!
13.00 Kuvapoluilla – Esiopetuksen kulttuurikasvatusohjelman kuulumisia

Pop up -kahvila – Orimattilan taidemuseon ystävät ry

2. kerroksen taideluokassa: Orimattilan taideyhdistyksen kevätnäyttely ”Näin me sen näimme” ja musiikkiohjelmaa
Orimattilan kaupunginkirjasto on auki!

Tapahtuman järjestäjä: Orimattilan kaupunki, kulttuuripalvelut
Yhteistyössä: Orimattilan kaupunginkirjasto, Orimattilan taidemuseon ystävät ry, Orimattilan taideyhdistys ry, Sinfonia Lahti / Pienryhmätoiminta

Lisätiedot:
vs. kulttuuripäällikkö Nikke Kaartinen, p. 040 569 6672,