Päijät-Hämeen maakunta- ja sote-uudistuksen valmistelijat järjestävät sote-uudistukseen liittyvän keskustelutilaisuuden jokaisessa Päijät-Hämeen kunnassa. Jos sinulla on kysymyksiä soteuudistukseen liittyen tai haluat jakaa huolesi siitä, miten sote-uudistus tulee näkymään arjessa, olet lämpimästi tervetullut keskustelemaan aiheesta asiantuntijoidemme kanssa. Paikalla tilaisuudessa ovat hankejohtaja Ismo Rautiainen ja sote-koordinaattori Anu Lindfors.

Tilaisuuksissa kerrotaan myös Päijät-Hämeessä pian alkavasta palvelusetelikokeilusta.Päijät-Hämeessä on alkamassa valtakunnallinen palvelusetelikokeilu 2.5.2018. Palvelusetelikokeiluun kuuluva kuntalainen voi valita perusterveydenhuoltoon liittyvät lääkärin- ja sairaa nhoitajan perustason palvelut miltä tahansa kokeiluun tulevalta palveluntarjoajalta.

Palvelusetelikokeilu otetaan käyttöön Lahdessa, Asikkalassa, Kärkölässä, Padasjoella, Iitissä ja Hollolassa. Palvelusetelikokeiluun osallistujat ovat edelläkävijöinä sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksessa. Kokeilussa mukana olevien alueiden ja paikallisten palveluntuottajine kokemus ja näkemykset ovat koko uudistuksen kannalta ensiarvoisen tärkeitä. Palvelusetelikunnissa mukana tilaisuuksissa on hankkeen projektipäällikkö Risto Raivio.

Tilaisuuden kesto 17.30-19.30.

Paikkakunnat: