Lahden seudun liikenne ja Pukkilan kunta ovat sopineet liikennöinnistä Orimattilan ja Pukkilan välillä. Bussiliikenne alkaa kesäaikataulukauden vaihtuessa 4.6.2018. Kesäaikaan vuoroja on maanantaista perjantaihin kaksi molempiin suuntiin, toinen aamulla ja toinen iltapäivällä. Linja-auto kulkee reittiä Pukkila Onnentupa (Pukkilan linja-autoasema) -Veteraanitie-Keskustie-Orimattilantie-Pukkilantie-Helsingintie-Lahdentie-Puistotie – Orionaukio ja palaa samaa reittiä takaisin. Linjaa 96 liikennöi Koiviston Auto Oy ja siltä on vaihtoyhteys Orimattilasta Lahteen vuoroille 88 ja 89/89Z.

Katso aikataulut täältä

Katso reitti kartalla täältä

Elokuussa aloittaa Pukkila-Orimattila-Lahti välillä ns. ”suoravuoro” aamuissa ja iltapäivissä palvelemaan työmatka- ja koululiikennettä. Vuoro ajaa Orimattilasta suoraan Lahteen kiertämättä Pennalan kautta. Tarkempi aikataulu julkaistaan elokuun alussa LSL:n talviaikataulukauden alkaessa.

Lahden Waltti –matkakortti käy maksuvälineenä nyt myös eteläisen maakuntarajan yli

Tällä hetkellä Waltti –kortin voi hankkia esimerkiksi netistä http://kortit.waltti.fi ja LSL:n asiakaspalvelupisteistä, joista lähimmät sijaitsevat Orimattilan Erkontien R-kioskilla ja Lahdessa pääkirjastolla. Syksystä alkaen matkakorttien ostot ja lataukset onnistuvat Pukkilassakin, kun Hyvinvointikeskus Onniin avataan uusi Waltti -myyntipiste 6.8.2018.

LSL:n busseissa käy maksuvälineenä käteinen, Waltti-matkakortti sekä Lahden seudun liikenteen mobiililippu. Matkahuollon seutulippu käy maksuvälineenä 31.8.2018 saakka. Lahden seudun liikenteessä matka maksetaan kuljettavien vyöhykkeiden mukaan. Pukkilan kunta sijoittuu G-vyöhykkeelle, jolloin aikuisen matkalippu E-vyöhykkeellä sijaitsevaan Orimattilaan maksaa kolmen vyöhykkeen lipun verran maksutavasta riippuen 3,00 – 3,90 euroa (arvolippu 3,00 euroa, mobiililippu 3,35 euroa, kertalippu 3,90 euroa). Bussimatka Pukkilasta Lahteen maksaa 7 vyöhykkeen 5,90 – 7,40 euroa. 65 vuotta täyttäneet seniorit matkustavat Lahden seudun liikenteessä Waltti-kortin arvolipulla arkisin klo 9-14 ja viikonloppuisin koko päivän ajan lasten arvolipun hinnalla, jolloin Pukkila-Orimattila –matka maksaa 2,00 euroa ja Pukkila-Lahti 3,70 euroa. Bussista lippua ostettaessa riittää, että kertoo kuljettajalle matkan kohteen.

Lue lisää vyöhykkeistä, lipuista ja hinnoista